Medierna och etiken
Band mjukband
Ant. sidor 192
Format 148 x 210 mm
Utgivning 2017
ISBN 978-91-523-3939-8
Förlag Sanoma Utbildning

Medierna och etiken

Ahlquist, Borglund

372 kr exkl 6% moms

Antal

Finns i lager
Skickas från oss inom 1-3 dagar

Beskrivning

I den nya boken Medierna och etiken diskuteras etikens roll i medielandskapet som vuxit fram - finns samma spelregler som tidigare?

Fakta om författarna 

Martin Ahlquist är politikchef på Expressen. Han är medgrundare och f.d. chefredaktör för tidskriften Fokus. Martin var ledamot i Pressens Opinionsnämnd (PON) i sex år.

Tommy Borglund är lektor vid Örebro universitet och rådgivare inom CSR-frågor. Han har doktorerat i företagsetik vid Handelshögskolan i Stockholm och är tidigare ekonomijournalist på Ekot och Finanstidningen.

Bokens målgrupp 
Journalister, publicister och redaktörer inom medieföretag samt studerande inom medie- och kommunikation och journalistik.