Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse och analysera trafik. Genom att fortsätta att surfa på ekonomionline.se så accepterar du dessa cookies. Läs mer

Kategoriutvisning

Medierna och etiken
Band mjukband
Ant. sidor 192
Format 148 x 210 mm
Utgivning 2017
ISBN 978-91-523-3939-8
Förlag Sanoma Utbildning

Medierna och etiken

Ahlquist, Borglund

272 kr exkl 6% moms

Antal

Finns i lager
Skickas från oss inom 1-3 dagar

Beskrivning

I den nya boken Medierna och etiken diskuteras etikens roll i medielandskapet som vuxit fram - finns samma spelregler som tidigare?

Om författarna 
Martin Ahlquist är politikchef på Expressen. Han är medgrundare och f.d. chefredaktör för tidskriften Fokus. Martin var ledamot i Pressens Opinionsnämnd (PON) i sex år. Tommy Borglund är lektor vid Örebro universitet och rådgivare inom CSR-frågor. Han har doktorerat i företagsetik vid Handelshögskolan i Stockholm och är tidigare ekonomijournalist på Ekot och Finanstidningen.

Bokens målgrupp 
Journalister, publicister och redaktörer inom medieföretag samt studerande inom medie- och kommunikation och journalistik.