Employer branding. Utmaningar och tendenser
Band Mjukband
Ant. sidor 200
Format
Utgivning 2018
ISBN 978-91-523-4770-6
Förlag Sanoma Utbildning

Employer branding. Utmaningar och tendenser

Henrik Uggla

268 kr exkl 6% moms

Antal

Beskrivning

Nyhet! Utkommer 25 juni.

Employer branding är ett strategiskt perspektiv för att attrahera och behålla arbetskraft och hitta talanger inom företagen. Men hur ska arbetsgivare göra för att rekrytera nya talanger och få dem att stanna och växa i företaget?

Utmaningen är att förstå helheten. Idag går många anställda vidare innan "investeringen" betalats sig - och ofta utan att förklara varför. Företagen försöker därför särskilja sig genom att erbjuda sin personal förmåner i form av gymkort eller "balans i livet". Men träning på arbetstid eller fantastiska pensionsavtal är numera något de flesta räknar med. Ett företag måste förstå den anställdes drömmar och visioner och bejaka dem, oavsett vad de innehåller.

Syftet med Employer branding. Utmaningar och tendenser är att stimulera nya perspektiv på arbetsgivarvarumärket. Boken visar hur en djupare och mer grundad syn på varumärkesstrategi och på individens drivkrafter kan bygga arbetsgivarvarumärket på lång sikt. I boken finns en mängd exempel och case från olika företag som Virgin, Mc Donald´s och Patagonia. Boken vänder sig till högskolestuderande på kurser inom HR, strategisk marknadsföring, organisation och management.

Författare:
Henrik Uggla är docent i varumärkesstrategi vid KTH. Hans forskning är internationellt publicerad i bland annat Journal of Brand Management och European Journal of Marketing. Henrik Uggla är författare till 14 böcker om strategisk marknadsföring och varumärkesstrategi. Han håller även kurser i employer branding och brandingstrategier.