
Band | Mjukband |
---|---|
Ant. sidor | 560 |
Format | 210 x 225 mm |
Utgivning | 2018 |
ISBN | 978-91-523-5377-6 |
Förlag | Sanoma Utbildning |
Marknadsföring - modeller och principer
498 kr exkl 6% moms
Antal
Finns i lager
Skickas från oss inom 1-3 dagar
Beskrivning
Ny fjärde upplaga!
Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring. Boken är heltäckande och behandlar marknadsföring från grunden. Stort fokus har lagts på exempel från det svenska näringslivet och dessutom har små och medelstora företag medvetet lyfts fram i såväl text som praktikfall.
Marknadsföring - modeller och principer behandlar bland annat varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, marknadsföring i nyare medier och företagets sociala ansvar. Även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Författarna har också strävat efter att få med alla vedertagna teorier, principer o ch modeller som används i affärslivet och i aktuell forskning.
Den fjärde upplagan är uppdaterad med det senaste tänkandet, trenderna och forskningen inom marknadsföring och med unika kreativa och pedagogiska exempel. Flera av bokens kapitel har utvecklats:
Varumärkeskapitlet har utvecklats med strategiskt innehåll kring valet av varumärkesstrategi och hur det påverkar verksamheten i kronor och ören. Kapitlet konsumentbeteende har utökats till att även omfatta digitalt konsumentbeteende. Fyra P och marknadsföringsmix innehåller nya synsätt och begrepp som sätter det traditionella tänkandet i helt nya perspektiv. Flera kapitel har fått nya referenser och litteraturtips.
Marknadsföring - modeller och principer lämpar sig både för självstudier och internutbildning. Boken kan även användas på introducerande kurser i marknadsföring, av universitet, högskolor, YH-utbildningar och utbildningsföretag.