Kategoriutvisning

Band | Mjukband |
---|---|
Ant. sidor | 400 |
Format | 184 x 237 |
Utgivning | 2017 |
ISBN | 978-91-523-4045-5 |
Förlag | Sanoma Utbildning |
CSR och hållbart företagande
454 kr exkl 6% moms
Antal
Finns i lager
Skickas från oss inom 1-3 dagar
Beskrivning
CSR och hållbart företagande introducerar ämnesområdet Corporate Social Responsibility, CSR. Boken, som är den hittills mest omfattande på svenska, introducerar läsaren för grunden i de många frågeställningar som utgör CSR.
Boken är strukturerad i tre delar. Först en inledande diskussion om ämnet och dess framväxt. Därefter följer ett antal avsnitt där specifika intressenter berörs; exempelvis anställda, kunder, miljön, leverantörer och investerare. Mot slutet diskuteras även strategiska och kommunikativa aspekter av CSR. Boken innehåller även case med verkliga exempel från CSR-området, både internationella och svenska.
Denna andra upplaga är helt reviderad och innehåller ett flertal nya case.
CSR och hållbart företagande är författad av några av Sveriges främsta experter i ämnet. Alla har en bakgrund som akademiska forskare på området men merparten har även erfarenhet av praktiskt CSR-arbete.
Avsedd för:
CSR och hållbart företagande riktar sig till dem som kommer i kontakt med CSR-frågor, exempelvis företagsledningen och medarbetare inom produktutveckling, marknad och kommunikation. Dessutom riktar sig boken till alla med ett allmänintresse för företag, hållbarhet och sociala frågor.